На някой случвало ли му се е, да се развали резбата на шарнирния болт? Има ли оправия това нещо или е за хвърляне? Понеже носача на, който се случи е почти нов, да не кажа нов. Резбата се развали в най-горния край на болта. Ще опитам да направя снимки. Да видите нагледно. Но да кажем, ако се намали с една идея по-малък диаметър от стандарта, дали ще е фатално и опасно ? Или да се сложи двойна гайка? Да знам изобщо дали да го мъча или да го хвърлям ? Алфа Ромео 147.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Развалена резба на носач?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Така, както го описваш, излиза, че е резвалена резбата отгоре, където после следва едно освобождение и после почва конуса на ябълковидния болт. Защо не поставиш една шайба, след като нанижеш болта в конусното му легло, отдолу, и тогава завиеш гайката? винаги резбата остава да стърчи отдолу при навита гайка, трябва да може да стане. Така гайката ще хване на здрава резбаAlfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553
-
Аз си мислех с шайба или с двойна гайка.. да може да хвани на здравата резба. Питането ми е... ОПАСНО ли е тази манипулация. Вече съм с нов носач, искам да знам с този какво да правя. Да го оставям ли за резерва и да го монтирам след време с двойна гайка или за безопасността ми да го хвърлям?Last edited by zombiran; d.m.y г., 16:48.
Comment
-
Преди да се пренареже с плашка, трябва да се оформи здрав цилиндричен участък, което означава намаляване на диаметъра, което пък означава понижаване якостните характеристики на болта. А и ще е доста трудно това да се извърши без разглобяването на болта и качването му на сруг.
Накратко - подобни кръжоци са силно непрепоръчителни, що се касае до елементи от окачването.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
В поста си съм написал "същата резба", което за технически грамотните хора означава, че за никакво намаляне на диаметъра не става въпрос.
Лично аз подобно пренарязване съм правил стотици пъти и винаги е имало положителен резултат.
Разбира се, колегата е в правото си да се вслуша и в мнението на тези, които само кършат ръце и повтарят, че нищо не може да се направи.
Comment
-
Гайдаров, ако искаш можем да се обзаложим на 1000 лв. че гайката ще стегне много по-здраво, ако се навие на нивото на здравите витки, както предложи колегата по-горе, отколкото ако тя е на обичайното си ниво а преди това само е минала плашката.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от zombiran Покажи съобщениеНа някой случвало ли му се е, да се развали резбата на шарнирния болт? Има ли оправия това нещо или е за хвърляне? Понеже носача на, който се случи е почти нов, да не кажа нов. Резбата се развали в най-горния край на болта. Ще опитам да направя снимки. Да видите нагледно. Но да кажем, ако се намали с една идея по-малък диаметър от стандарта, дали ще е фатално и опасно ? Или да се сложи двойна гайка? Да знам изобщо дали да го мъча или да го хвърлям ? Алфа Ромео 147.sigpic
156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Comment
-
Предложението на колегата наистина е смислено, но към него бих прибягнал само в краен случай. Много по-логично и правилно е да се възстанови, доколкото е възможно разбира се (а в случая поне от снимките това изглежда напълно реално) оригиналния вид на резбата. След като така или иначе резбата е вече повредена, ясно е че това не може да стане идеално, но може да стане достатъчно добре така, че гайката да се завие стабилно. А колкото до баса - да си призная започвам да си подобрявам мнението за теб заради това предложение. Все пак по-добре да не се хващаме на бас, защото 1000 лева не са малко, а има голяма вероятност да ги загубиш. И тогава ще ми е съвестно - най-малкото заради онази тема във форума, която си пуснал колегите да те съветват какъв бойлер да си вземеш, за да се отървеш от лапите на Топлофикация.
Comment
-
Ти за моите 1000 лв не бери грижа. Като толкова си уверен, че ще ги спечелиш, просто приеми облога.
Дори ще ти кажа, как би следвало да се проведе експеримента:
1 - минава се резбата с плашка.
2 - осигуряват се 2 еднакви нови гайки
3 - първата се навива плътно до шенкела (заводската и позиция)
4 - гайката се стяга с динамометричен ключ и се отчита усилието при което тя ще превърти.
5 - маха се тази гайка
6 - втората гайка се навива на нивото на здравите витки, като разстоянието до шенкела се попълва с шайби.
7 - стяга се с динамометричен ключ и се отчита при какво усилие ще превърти.
8 - сравняват се двата резултата.
9 - който загуби, изплаща 1000 лв на другия
ОК ли си с гореописаната процедура?
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment